Hoe zie je het?

De identiteit in de dagelijkse praktijk

Week- en dagopeningen

Iedere maandagochtend is er een weekopening van 08.30 – 09.00 uur. In de jaarkalender staat wanneer welke klassen een weekopening hebben. Om de vier tot vijf  weken is er ook een weekopening voor de hele school. Ouders/verzorgers zijn van harte welkom om de weekopeningen bij te wonen.

Elke dag wordt in de klas de dag geopend met een Bijbelverhaal, gebed en muziek.

Vieringen

De christelijke feestdagen Kerst en Pasen worden met de hele school gevierd. Hierbij zijn ouders en andere familieleden en vrienden van harte uitgenodigd. Kerst wordt meestal in en rondom de school gevierd aan het einde van de middag en het begin van de avond. Pasen wordt aan het begin en einde van de ochtend gevierd, meestal in de City Life Church.

Gebedsgroep

Iedere vrijdag wordt er op onze school gebeden. Alle ouders zijn van harte welkom van 08.30 tot 09.00 uur in de kelder van de school.

Zending

We hebben twee vaste sponsorkinderen via de stichting Compassion. Wij vinden het als evangelische basisschool belangrijk voor anderen een zegen te kunnen zijn. We ondersteunen het jongetje Natanaël uit de Dominicaanse Republiek en een meisje Cintia uit Ecuador. De kosten voor zijn voedsel, onderwijs, medische zorg en kerkbezoek (reiskosten) zijn €33,00  per maand. Het geld dat meegegeven kan worden via uw kind(eren) gaat ervoor zorgen dat deze kinderen en hun gezinnen een veel beter leven kunnen gaan leiden. We hebben in iedere klas meer informatie van Natanel en Cinthia hangen. Het geld bij voorkeur op maandag meegeven. Om diefstal te voorkomen wordt het geld iedere maandag direct opgehaald.
Vanwege het steeds minder beschikbaar zijn van contant geld maken we een jaargroep twee weken lang verantwoordelijk om  geld op te halen voor de sponsorkinderen. Dan hoeven leerlingen niet meer iedere week contant geld mee te nemen (al mag dat natuurlijk wel).