Wij zoeken een bestuurssecretaris!

05 October

Stichting School met de Bijbel bestaat uit twee Haagse basisscholen en twee peuterscholen: sinds 1883 de Koningin Beatrixschool (& peuterschool De Peuterhoek) in de Schilderswijk en sinds 2014 de Tamarschool (& peuterschool Tamarinde) in de wijk Morgenstond. Met zo’n 80 gepassioneerde onderwijsprofessionals bieden wij onderwijs en kansen aan kinderen van vele nationaliteiten. Daarbij is voor elke ouder en kind helder dat de Bijbel op onze scholen opengaat en leidend is in ons onderwijs en hoe wij met elkaar omgaan. Onze scholen staan er inhoudelijk goed voor. Het onderwijs en de omgeving veranderen en wij zien volop mogelijkheden! Daarom zoeken wij een:

Bestuurssecretaris (0,6 fte)*

‘Vakprofessional met een warm hart voor onderwijs’

* Aantal uren in overleg. De functie is eventueel te combineren met een andere rol. Neem gerust contact op voor het bespreken van de mogelijkheden.

Als bestuurssecretaris ben je primair verantwoordelijk voor het organisatorisch en bestuurlijk -juridisch ondersteunen en adviseren van het College van Bestuur bij de uitvoering van hun bestuurlijke taken. Eveneens ben je verantwoordelijk voor het aansturen, actualiseren en bewaken van de procesgang van (beleids-) documenten en bij de interne- en externe communicatie. De bestuurssecretaris is het eerste aanspreekpunt van het bestuur voor mensen binnen en buiten de organisatie. Samen met twee collega’s ondersteun je het College van Bestuur van de stichting School met de Bijbel Den Haag. Daarnaast heb je een signaalfunctie om actualiteiten te kanaliseren en bespreekbaar te maken. Verder heb je samen met je collega’s een proactieve rol binnen het bestuurskantoor en weet je moeiteloos te schakelen tussen de diverse taken en situaties. Je bent zelfstandig en flexibel in de uitvoering van je taken. Je hebt de mogelijkheden om hybride te werken. Tevens ben je gemotiveerd om bij te dragen aan de identiteit van de organisatie.

Wij zoeken een bestuurssecretaris die:

• zorg draagt voor het actualiseren, controleren en stroomlijnen van beleidsdocumenten zoals het strategisch beleidsplan, het personeelshandboek en het identiteitsdocument;
  • heeft bij voorkeur ervaring in het PO en beschikt over een HBO werk- en denkniveau en een relevante opleiding in de richting van bestuurs- en/of bedrijfsvoering;
  • het eerste aanspreekpunt is namens de stichting en een bufferfunctie voor het bestuur vervult;
  • processen van algemene en ondersteunende aard coördineert;
  • verschillende beheertaken uitvoert, waaronder de agenda’s en het beheer van vertrouwelijke informatie;
  • daarnaast besluiten uitvoert, planningen en procedures bijwerkt en zorg draagt voor de communicatie;
  • vergaderingen en bijeenkomsten voorbereid, zorgt voor een juiste verslaglegging en de voortgang van acties bewaakt;
  • een uitstekende kennis heeft van de Nederlandse taal in woord en schrift;
  • kennis van en gevoel heeft voor organisatorische verhoudingen en hierin inzicht heeft;
  • uitstekende communicatieve en enthousiasmerende vaardigheden bezit om directie, medewerkers en bestuur te overtuigen, te verbinden en aan te spreken op gemaakte afspraken;
  • onze christelijke identiteit onderschrijft en het verlangen heeft hieraan bij te dragen.

Wij bieden:

• een dynamische baan in een omgeving die volop in ontwikkeling is;
  • een rol waarbij je op alle lagen van de organisatie betrokken bent;
  • een baan met veel vrijheid en kennisuitwisseling op verschillende niveaus;
  • scholings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een plek waar men veel waarde hecht aan de christelijke normen en waarden;
  • salariëring volgens schaal CAO PO OOP schaal 11.

Contact

Herken jij jezelf in dit profiel? Dan komen wij graag met je in contact! Deze procedure wordt begeleid door Het Onderwijsbureau BV. Heb je naar aanleiding van deze oproep vragen of interesse, bel dan vrijblijvend met Henk Boersema (adviseur werving) op 06-51599801. Reageren is mogelijk tot en met maandag 31 oktober 2022 via de website van Het Onderwijsbureau BV. De voorgesprekken zijn gepland in week 45. De gesprekken met de benoemingsadvies- en selectiecommissie zijn gepland in week 46 en 47. Een assessment en referentieonderzoek kunnen onderdeel uitmaken van de procedure.

Klik hier om onze vacature op de webiste van Het Onderwijsbureau te lezen.