13 May

Al weer een paar weken geleden kwam er een rapport over De Staat van het Onderwijs. Afgelopen week reageerde de minister van Onderwijs hierop. Volgens het rapport is het niet best gesteld met het onderwijs. Kinderen kunnen niet goed rekenen en met taal is het ook niet best gesteld. Daar gaan ze wat aan doen. Er worden ‘hulpteams’ op de scholen afgestuurd. Hoe dat verder in zijn werk gaat, dat weten we nog niet. Maar één ding is wel zeker: we hebben als scholen niet in de eerste plaats hulpteams nodig, maar goede leerkrachten! Nu wordt daarin natuurlijk ook energie in gestoken. Afgelopen weken ben ik op klassenbezoek geweest in alle groepen bij alle leerkrachten. Dat is altijd interessant en leuk. Ik werd er ook blij van. Want ik kan u wel vertellen dat het goed zit met de kwaliteit van onze leerkrachten! Daar is in geïnvesteerd en daar werken de leerkrachten elke dag hard aan. Ik dacht: dat mag best wel eens gezegd worden!

Jan Boer

WeekBlad 32 15 – 21 mei 2022