16 December

Deze dagen stonden in het teken van verbinding. Donderdag was er een groep Antilliaanse ouderen op school om samen met groep 4 een voorstelling mee te maken. Dit was niet toevallig, want het was die dag Koninkrijksdag. Mensen uit verschillende delen van de wereld hebben één koning.

Vrijdag hebben we de buren uitgenodigd. Donderdag heeft een groep leerlingen uit groep 8 al taart en cake gebakken. Andere leerlingen waren gastheer of gastvrouw of gingen in gesprek met de ouderen. En dat ging fantastisch! Zo proberen we de verbinding met de buurt te leggen.

Met Kerst zien we heel duidelijk een verbinding: de verbinding tussen hemel en aarde. God is naar de wereld gekomen om de verbinding die verbroken was, weer heel te maken.

WeekBlad 17 18 – 24 december 2022