25 August

De vakantie ligt achter ons, het nieuwe schooljaar gaat beginnen. Een nieuw jaar met nieuwe plannen en nieuwe voornemens. Al die voornemens hebben we samengevat in ons jaarthema: KIJK! We leren om ons heenkijken naar de wereld om ons heen. We leren omzien naar de ander en nog veel meer wat met kijken te maken heeft. In de Bijbel schrijft Jeremia in opdracht van God aan het volk dat zij op een kruispunt staan. Ze moeten goed kijken welke weg zij inslaan. Niet een weg die uiteindelijk nergens naar toe leidt, maar een vertrouwd pad dat de goede kant op gaat. Daar wordt mee bedoeld dat zij de weg moeten kiezen die naar God toe leidt. Misschien niet de gemakkelijkste en zelfs niet de aantrekkelijkste weg, maar wel de beste weg. De weg die naar rust leidt. Die weg willen wij elkaar en de kinderen wijzen in dit schooljaar.

We wensen iedereen een goed schooljaar toe met goede keuzes om de goede weg te gaan.

Weekblad 1 zomer – tm 26 aug 2023