WeekBlad 8

07 October

Deze week startte de Kinderboekenweek. Lezen is belangrijk, dat weten we zo langzamerhand wel. Maar om het ook te doen? Dat is best lastig voor sommigen. Anderen lezen het ene na het andere boek uit. Tijdens de ouderochtend over het kinderbrein werd weer extra duidelijk waarom lezen goed is voor je hersenen. Je gebruikt namelijk veel gebieden in je brein als je leest. Daarmee zet je je hersenen ‘aan’ en hierdoor kom je meer in beweging en voel je je gelukkiger.

Er is nog een reden waarom lezen en luisteren belangrijk is. Dat heeft te maken met de maandtekst van oktober. In Psalm 119 staat: Uw Woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad. De woorden van God wijzen ons dus de weg. Een goede reden dus om naar die woorden te luisteren en ze te lezen.

WeekBlad 8 9 – 15 okt 2022