02 September

In het voorjaar hebben we veel struiken geplant en zonnepitten gezaaid. Door de hete zomer zijn veel struiken verdroogd. De appel- en perenoogst leek voor de vakantie veelbelovend, maar na de vakantie was er geen vrucht meer aan de bomen te bekennen. Wie ervan genoten heeft, geen idee, maar het is wel jammer. Gelukkig hebben we de zonnebloemen nog. Die doen het gelukkig wel goed. En volgend jaar doen we een nieuwe poging.

• In november krijgen we van de gemeente tien bomen en struiken.
  • Via de kledingcontainer op de hoek Fluitenbergstraat / Maartensdijklaan krijgen we punten waarmee we onze schoolomgeving kunnen vergroenen.

Op deze manier kunnen we ons steentje bijdragen aan natuur in de stad. En dat past dan weer heel goed bij het thema van de Kinderboekenweek die over een maand is: Giga-Groen.

Veel groepen starten het schooljaar met Bijbelverhalen over de schepping. Mooi als we iets kunnen doen om de schepping te onderhouden en te genieten van alle mooie kleuren en geuren.

WeekBlad 3 4 – 10 sept 2022